facebook pixel

Bi raje prodajali sami kot sodelovali z nepremičninskim posrednikom?

15.07.2025 / Nina Petek
Preden se zares odločite, si pred prodajnim procesom odgovorite vsaj na naslednja vprašanja ...

 

1. Kako upravljati in zmanjšati tveganja (nejasna lastniška razmerja, davčne obveznosti ali financiranje prek hipotekarnih kreditov)?

  • Pri nakupu s hipotekarnim kreditom mora biti dokumentacija urejena, sicer lahko banka financiranje zavrne. V enem od konkretnih primerov je bila ob hišo prislonjena letna kuhinja, katere konstrukcija je bila vpeta v fasado. Zaradi tega kupec ni uspel pridobiti hipotekarnega kredita – kar bi se z ustrezno strokovno pripravo in pravočasnim svetovanjem lahko preprečilo.
  • Stranki tudi svetujemo glede možnih olajšav pri odmeri davka.
  • Pomembno je preverjeno pravno stanje nepremičnine – solastništvo, etažna lastnina, ali obstajajo stvarna ali osebna bremena.

 

2. Če nepremičnino prodate zelo hitro (denimo v nekaj dneh) – si boste kasneje očitali, da ste jo morda prodali preveč ugodno?

Pred kratkim sem govorila z znanko, ki je želela prodati stanovanje. Kupci so se hitro našli – sosedje so namreč izrazili zanimanje, a ponudili bistveno nižjo ceno, kot bi jo lahko dosegla na trgu.

Razumljivo je, da prodaja sosedom prinaša občutek enostavnosti, toda obstaja tveganje, da prodajalec nepremičnino podceni in izgubi več tisoč evrov, česar se pogosto zave šele, ko je posel že zaključen.

Zato vedno svetujemo: najprej pridobite strokovno oceno vrednosti in realno primerjavo z aktualnim stanjem na trgu – šele nato se odločite, komu, kdaj in po kakšni ceni boste prodali.

3. Kako pravilno določiti izhodiščno ceno nepremičnine – in jo kupcem tudi utemeljiti?

Marsikdo ocenjuje vrednost nepremičnine na podlagi cen, objavljenih na spletnih portalih. A te cene niso tiste, po katerih se nepremičnina proda – gre za pričakovanja in želje prodajalcev, ne za dejanski rezultat prodaje.

Pri nas vrednotenje temelji na celostnem pristopu.

Uporabljamo specializirano programsko opremo, ki:

  • analizira trg,
  • upoštevamo dogajanje na spletnih portalih,
  • preverjamo dejanske realizirane cene ter
  • vključimo mnenje 10 izkušenih nepremičninskih agentov.

Vse to skupaj nam omogoča, da določimo realno tržno vrednost nepremičnine.

4. Kaj lahko poveča vrednost vaše nepremičnine pred prodajo?

Naš cilj je, da nepremičnino predstavimo v najboljši možni luči – brez zavajanja, a z največjim potencialom. Zato strankam svetujemo, katere investicije so smiselne pred prodajo in lahko povečajo vrednost, ter katere niso nujne ali finančno upravičene.

Kupci običajno cenijo, če je kopalnica prenovljena, če so posodobljene inštalacije ter, da so pri hišah urejene večje investicije – kot so nova fasada, streha. Hkrati ne gre zanemariti manjših detajlov: drobna popravila, ki kvarijo prvi vtis, prostor pa osvežiti z barvanjem in temeljitim čiščenjem.

Z ustrezno pripravo lahko nepremičnino naredimo privlačno za širši krog kupcev – in tako povečamo možnosti za uspešno prodajo po najboljši ceni.

5. Kje oglaševati, kako izstopati in pritegniti prave kupce?

Vsaka nepremičnina zahteva prilagojeno strategijo, zato izbiro kanalov prilagodimo tipu nepremičnine in ciljni publiki.

Pri nekaterih nepremičninah je bolj učinkovito oglaševanje prek družbenih omrežij, pri poslovnih pa nagovarjamo neposredno podjetja.

Osnovni oglaševalski kanali ostajajo enaki za vse, a ključno je plačljivo oglaševanje – ker je ciljno usmerjeno, omogoča, da oglas doseže točno tiste kupce, ki iščejo prav takšno nepremičnino.

Statistika kaže, da plačljivo oglaševanje poveča vidnost oglasa v povprečju za 4- do 8-krat – iz povprečnih 4.000 ogledov lahko skoči na 40.000 do celo 200.000 in več. S tem pa se bistveno poveča tudi število potencialnih kupcev in možnosti za uspešno prodajo.

Uspešna prodaja ni naključje. Je rezultat prave strategije, strokovne priprave in izkušenj.

Imate vprašanja? Pokličite nas – tu smo, da pomagamo.

Prispevek je za vas pripravila:

Nataša Goričan, nepremičninska posrednica

051 610 557, natasa@24nep.si